31 augustus: Inspiratiebijeenkomst met Mariëlle de Macker, RvB HEMA BV

SAFE THE DATE

Vorig jaar zomer werd Mariëlle de Macker benoemd tot directeur HR en lid van de Raad van Bestuur van de HEMA. Nu, een jaar later, willen wij graag weten hoe het met haar gaat. Jij ook?

Mariëlle de Macker, RvB HEMA BV

Mariëlle de Macker, RvB HEMA BV

Mariëlle de Macker is afgestudeerd aan de Eindhoven University of Technology. Ze vervulde verschillende functies, waaronder Managing Director Group HR, bij Randstad en General Electric. Op LinkedIn zegt ze over zichzelf: ‘I have been leading in Human Resources for nearly two decades, gaining the best experience in Organization Design, Change Management, restructuring, union negotiations and employee relations, leadership, succession planning, and talent development. Over the last 20+ years I have developed a vast experience and numerous insights. My key learning so far has been the understanding that change is a constant and a consequence. The best way to lead is to never stop learning.’locatie

Hilton The Hague Hotel , Zeestraat 35 , Den Haag

Datum en Tijd

Donderdag 31 augustus 2017

17.30 – 18.30 uur  Aperitief

18.30 uur               Diner en lezing

Aanmelding

Aanmelden voor 12 juni 2017  via  Gerda.de.munck@skynet.be. Met vermelding van naam, adres, bedrijf, functie en dieetwensenKosten

 38 € ( voor leden) , 46€ ( voor niet leden en introducees) incl. diner, 1 consumptie, koffie/thee. Vooruit betaling op rekening IBAN  NL49INGB0752555499 tnv Regina Schim van der Loeff met vermelding WLI 31 augustus 2017. Afmeldingen worden terugbetaald tot 24 uur voor aanvang van de bijeenkomst. Daarna wordt het diner in rekening gebracht.Tot ziens op 31 augustus!

 Gerda, Regina, Annelie, Stientje en Brigit

This entry was posted in Bijeenkomsten, Eerstvolgende bijeenkomst, Internationaal, Uncategorized. Bookmark the permalink.

14 juni: RIAN VREEBRUG, Directeur Hulpverlening van de ANWB

Inspiratiediner, woensdag 14 juni 2017, Hilton The Hague Hotel
Met het oog op de zomervakantie hadden we heel toepasselijk Rian Vreeburg, Directeur Hulpverlening en lid RvB bij de ANWB als spreekster voor onze juni bijeenkomst.  
25afd12
Vreeburg’s vervult/vervulde verder markante posities als:
Lid van de raad van Toezicht van het Nederlands Openlucht Museum
Member of the Supervisory Board Intelematics
Member of the Supervisory Board ACTA Assistance
Member of the Supervisory Board of Starters24
Het was een informatieve bijeenkomt waarin Vreeburg ons een verfrissende blik gaf op de innovatieve keuken van de ANWB Hulpverlening in binnen- en buitenland. Naast de vaste  ledenkern waren er veel nieuwe belangstellenden en introduces aanwezig. Vreeburg’s presentatie over de toekomst van de ANWB, nieuwe app’s en gepersonaliseerde hulpverlening was aan de start van de zomerseizoen voor ons een hele geruststelling om op vakantie te gaan.
De wegenwacht moet een techneut zijn, maar ook mensenkennis hebben en sociale en communicatieve vaardigheden bezitten. “Het is meer dan een baan in een garage”, aldus Vreeburg.
(quote uit AMT, 15 april 2011)
Bijeenkomst van 14 juni 2017 v.l.n.r. Brigit Law, Rian Vreeburg, Regina Schim van der Loeff, Gerda de Munck

Bijeenkomst van 14 juni 2017 v.l.n.r. Brigit Law, Rian Vreeburg, Regina Schim van der Loeff, Gerda de Munck

 

Wij wensen alle leden een ontspannende en veilige vakantie toe!
Annelie Kohl , Brigit Law , Gerda de Munck, Regina Schim van der Loeff, Stientje van Veldhoven
SAVE THE DATE
21 – 23 september 2017 WLI Conferentie Madrid
11 – 15 april 2018   WLI Congres Den Haag
This entry was posted in Impressies and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Verkiezingsdebat 28 februari

Een reeks 1 minuut pitches als reactie op 7 stellingen was de insteek voor dit debat gericht op de landelijke verkiezingen van 15 maart. Het verliep anders.

We hadden 7 stellingen klaar liggen.

Stelling 1: In de tweede Kamer moeten veel meer vrouwen en lager opgeleiden worden gekozen

Stelling 2: Brexit is een kans voor Europese Samenwerking

Timing en bel lagen klaar. Iedere spreekster kreeg 1 minuut spreektijd. Maar bij de eerste twee stellingen bleven we al steken en landden in een uitdagend en intens gesprek. Voor de kandidaten was dit relaxed en verademend na de vele campagne pitches elders.

Het debat werd geleid door van Mendeltje van Keulen, griffier Europese Zaken bij de Tweede Kamer.

De volgende Kandidaat Kamerleden deden mee aan het debat:

Dilan Yesilgoz, VVD

Marit Maij, PvdA

Ingrid van Engelshoven, D66

Kathalijne Buitenweg, Groen Links

Wytske de Pater CDA

IMG_8257

IMG_8256

IMG_8260

 

Zowel kandidaten en het groot aantal deelnemers waren zeer verheugd over de avond.

Tenslotte nog een laatste oproep van onze kant: Stem op 15 maart!

 

 

 

This entry was posted in Impressies and tagged , , , . Bookmark the permalink.

21 t/m 23 september 2017: WLI Conferentie Madrid

Van 21 t/m 23 september 2017
Women Leaders International- WLI Spanje – Conferentie in Madrid

WLI Spanje heeft gekozen voor een „ all inclusive” programma met vlucht, hotel, transport,
diners, lunches en ontvangsten in Parlement, Senaat, Koninklijk Paleis, en bezoeken aan
Prado museum en Cervantes Instituut.

Kosten
Programma inclusief vlucht en dubbele kamer is 790 € per persoon
Toeslag voor een double room single use is 154 € per persoon
Extra nacht in double room 88€ per persoon per nacht incl. ontbijt
Extra nacht double room single use 165 € per persoon per nacht incl. ontbijt

Reserveren
Tot 20 maart door betaling van 100 € per persoon garantie
De rest van het deelname bedrag moet in juni betaald worden.
WLI Spanje heeft een annuleringsverzekering afgesloten

Er is veel belangstelling van andere WLI afdelingen voor deze bijzondere conferentie dus snelle
reservatie is geboden.
Het zou geweldig zijn als een grote groep leden uit Nederland naar Madrid gaan.

Registratie via Gerda.de.munck@skynet.be
met vermelding:
Naam
Adres
E.mail
Telefoon
Paspoort nr ( dit voor security in Huis van Afgevaardigden en Senaat en Koninklijk Paleis)
Nationaliteit
Valid date van paspoort
Geboorteplaats en datum

Bij registratie betaling van 100 € garantie op rekening
IBAN  BE12 2300 1008 5592  tnv Gerda Gootjes
BIC     GEBABEBB

Voor nadere informatie  Gerda.de.munck@skynet.be

This entry was posted in Internationaal, Programma. Bookmark the permalink.

Save the date

Op 19 april gaan we in gesprek met Ingrid Thijssen, Raadslid in het bestuur van Alliander en Topvrouw van het Jaar. Je kunt haar volgen op Twitter @IngridThijssen.

Ingrid Thijssen Topvrouw van het jaar 2016

Ingrid Thijssen
Topvrouw van het jaar 2016

Meer informatie …

This entry was posted in Eerstvolgende bijeenkomst. Bookmark the permalink.

19 april: In gesprek met Ingrid Thijssen

Woensdag 19 april 2017 in de Hilton The Hague Hotel

In gesprek met ….

Ingrid Thijssen Topvrouw van het jaar 2016

Ingrid Thijssen
Topvrouw van het jaar 2016

Ingrid Thijssen is Lid Raad van Bestuur Alliander, Commissaris VGZ, Lid Raad van Toezicht Hogeschool Utrecht en Lid Advisory Board Klanten belang centraal – Nederlandse Vereniging van Banken. Ze studeerde Rechten aan de Universiteit van Utrecht. Voorheen was ze al topvrouw binnen de NS. Vanaf 2007 is ze zichtbaar als Topvrouw bij de NS. In 2014 pakt ze verrassend uit met haar overstap naar Alliander, maar zo hoort dat bij een overgang van het ene bedrijf naar het andere.

In 2006 wordt ze uitgeroepen als Topvrouw van het Jaar. In het juryrapport wordt Ingrid Thijssen geprezen vanwege haar lef en verbindende leiderschapsstijl. Over haar inzet om de diversiteit in eigen organisatie te verbeteren zegt ze: “Bedrijven functioneren gewoon beter met voldoende diversiteit in de teams, dat blijkt keer op keer uit onderzoek. Ook ingewikkelde maatschappelijke vraagstukken – zoals de omschakeling naar een duurzame energievoorziening –  los je beter op als je de perspectieven van mannen én vrouwen in je teams hebt. En zeg nou eerlijk: het is toch ook veel leuker met jongens en meisjes samen?”

Lees verder … Ingrid Thijssen Topvrouw van het Jaar 2016

Locatie                                                                    
Hilton The Hague Hotel, Zeestraat 35 , Den Haag
Datum en Tijd
Woensdag 19 april 2017
Aanvang aperitief en netwerken 17.30 – 18.30 uur
Aanvang diner en lezing 18.30 uur
Aanmelding
Voor 17 april 2017 via  Gerda.de.munck@skynet.be
Met vermelding van naam , functie en bedrijf  ,  alsmede dieetwensen
Kosten
Aperitief voor eigen rekening
Diner 38 € ( met jaarlijkse bijdrage) en 45 € ( zonder bijdrage) inclusief 1 consumptie, koffie of thee.
Vooraf te voldoen op rekening  IBAN NL49INGB0752555499 , tnv Regina Schim van der Loeff-Snijder
met vermelding WLI 19 april 2017.
Afmeldingen worden terugbetaald tot 24 uur voor aanvang van de bijeenkomst. Daarna wordt het diner
in rekening gebracht .

Tot ziens op 19 april!

Annelie Kohl, Brigit Law , Gerda de Munck , Regina Schim van der Loeff, Stientje van Veldhoven

This entry was posted in Impressies and tagged , , , . Bookmark the permalink.

23 januari 2017 Marjolein de Jong

Onze eerste bijeenkomst op 23 januari 2017 met met MARJOLEIN DE JONG, bestuurder van het Alexander Monro Borstkanker Ziekenhuis ( AMBZ), was er een van bewondering, kracht, emoties, warmte, hoop, kracht en visie. Niet alleen bij Marjolein zelf, maar ook bij ons luisteraars aan tafel.

untitled

Marjolein de Jong is oncologisch chirurg en founder en bestuurder van Breast Care Nederland (BCN). In de periode 1991 en 2000 studeerde Marjolein zowel Klinische Psychologie als Geneeskunde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Tijdens haar werk als chirurg kreeg ze steeds meer aandacht voor de manier waarop de zorg rond de patiënt is ingericht. Ook zag ze steeds meer kansen om de zorg meer toegankelijk, integraal, transparant, gespecialiseerd en patiëntgericht te maken. Vanuit die wens en inzichten ontstond Breast Care Nederland met als doel een best practice rolmodel gespecialiseerd ziekenhuis op te richten voor borstkanker, erfelijkheid en borstaandoeningen.

In 2016 nam BCN het Alexander Monro Borstkanker Ziekenhuis over, het enige gespecialiseerde borstkankerziekenhuis van Neeerste. Marjolein zet zich in om de borst(kanker) zorg in Nederland te verbeteren, integraal te maken en de patiënt te allen tijde werkelijk centraal te stellen. Wij zijn haar hier immens dankbaar voor.

This entry was posted in Impressies. Bookmark the permalink.

Programma 2017 volgt zsm

This entry was posted in Programma. Bookmark the permalink.

2 november 2016 Marriët Schuurman

Foto marriet schuurmanEen bijzonder gesprek met een bijzondere vrouw:

Marriët Schuurman

Ambassadeur en Special Representaive for Women, Peace and Security at NATO

This entry was posted in Impressies. Bookmark the permalink.

7 september 2016 Liliane Ploumen

Op woensdag 7 september 2016 organiseerde Women Leaders International Nederland  (WLI NL) een bijeenkomst met gastspreker:

Lilianne Ploumen, Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking

foto minister Ploumen 1Lilianne Ploumen werkt tijdens haar studie Maatschappijgeschiedenis aan de Erasmus Universiteit Rotterdam vanaf 1983 als sociaal cultureel werker in Rotterdam-Crooswijk en vanaf 1985 bij het Instituut voor Psychologisch Marktonderzoek als medewerkster bij de afdeling statistiek en als projectleidster onderzoek.

Van 1990-1992 werkt ze als manager marketing en onderzoek bij het Foster Parents Plan Amsterdam. Ze stapt in 1993 over naar de PLAN, de koepelorganisatie van Foster Parents gevestigd in Londen. Lilianne Ploumen zet in 1995 Ploumen Projecten op, een organisatie die zich bezighoudt met marketingonderzoek en ideeontwikkeling voor profit en non-profit opdrachtgevers. Ook werkt ze in 1995 als coördinator fondswerving voor Mama Cash, een internationaal fonds voor de financiering van initiatieven van vrouwen. Van 1996-2001 is ze directeur van Mama cash. Van 2001-2007 werkt ze bij de ontwikkelingsorganisatie Cordaid, eerst als hoofd kwaliteit en strategie en vanaf 2004 als directeur internationale programma’s.

Van oktober 2007 tot januari 2012 is ze Voorzitter van de PvdA.

Op 5 november 2012 wordt ze benoemd tot Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking in het Kabinet Rutte-Asscher.

 

This entry was posted in Impressies. Bookmark the permalink.